Pravidelné saunování zbaví naše tělo toxinů, ale i nervozity, napětí a stresu. Podle způsobu využití a účinku si můžeme vybrat typ sauny, který nám bude vyhovovat nejlépe.

V souvislosti se saunováním hovoříme o tzv. anti-agingu: pravidelným pobytem v sauně bojujeme proti předčasnému stárnutí a nemocem.V souvislosti se saunováním hovoříme o tzv. anti-agingu: pravidelným pobytem v sauně bojujeme proti předčasnému stárnutí a nemocem. Saunování se jednoznačně stalo součástí našeho zdravého životního stylu.

Každý z nás je však v jiné fyzické a psychické kondici. Na někoho působí příznivě spíše lehká pára a jiný vydrží větší teplotu vzduchu. Měli bychom zvážit, kde jsou naše hranice a co konkrétně vyhovuje nám. Pak si můžeme vybrat saunu na míru.

Domácí sauna má několik výhod - z ekonomického hlediska je méně nákladná, než návštěva sauny veřejné, je intimní a kromě toho ji můžeme navštěvovat takřka denně. Pozitivní a dlouhodobé výsledky jsou viditelné pouze při pravidelném saunování (minimálně 2-3x týdně).

Typy saun

  1. V souvislosti se saunováním hovoříme o tzv. anti-agingu: pravidelným pobytem v sauně bojujeme proti předčasnému stárnutí a nemocem.Bio-sauna

Charakteristika: Bio-sauna je kombinací finské a parní sauny. Teplo se šíří do vzduchu z bio topidla s aktivním výparníkem. Teplota vzduchu se v horní části sauny pohybuje okolo 60%C a v dolní asi okolo 40-50°C. Vlhkost vzduchu je vysoká (30-60%). V bio sauně se s oblibou používají bylinné a ovocné směsi pro zvýšení pocitu relaxace.

Pro koho je určena: Bio-saunu mohou vzhledem k nízkým teplotám navštěvovat děti, starší osoby, ale i lidé, kteří nevydrží vysoké teploty ostatních druhů saun. V případě vážného onemocnění je třeba návštěvu bio sauny předem konzultovat s lékařem.

Účinky: Vzhledem k tomu, že bio sauna není tak účinná, má méně pozitivních účinků na náš organismus. Je určena spíše k relaxaci. Po pobytu v bio sauně na sobě přesto můžeme pozorovat řadu příjemných změn - kvalitnější dýchání, částečně odbourání bolesti a ztuhlosti zad a svalů, zlepšení stavu pokožky (i u drobných kožních onemocnění – např. u akné), prevence proti přibírání na váze a vzniku celulitidy.

  1. Na někoho působí příznivě spíše lehká pára a jiný vydrží větší teplotu vzduchu.Finská sauna

Charakteristika: Téměř v každém obydlí ve Finsku se nachází sauna. Finské sauny jsou oblíbené po celém světě. Hlavním důvodem je prokazatelné zvýšení imunity (odolnosti vůči nemocem). Finská sauna funguje na principu zahřívání vzduchu za pomoci kamen či kamínek. Teplota vzduchu v horní části sauny dosahuje 90 až 100°C. V dolní části se pohybuje okolo 60°C. Vzduch je na rozdíl od bio-sauny velice suchý (vlhkost 0-15%).

Pro koho je určena: Finská sauna je vhodná pro všechny zdravé osoby, které si chtějí zvýšit imunitu. Zvláště účinná je u náročných pracovních pozic (například u vrcholových či rekreačních sportovců, managerů). Funguje jako kompenzace duševní práce (například u kancelářských profesí a u lidí, kteří jsou často vystaveni stresu). Podmínkou pobytu ve finské sauně je schopnost vydržet velké horko (pokud si nejsme jisti, měli bychom předem vhodnost konzultovat s lékařem).

Účinky: Finská sauna prokazatelně posiluje imunitní systém, vyplavuje z těla toxiny a zrychluje metabolismus. Výrazně pomáhá při prevenci a léčbě ztuhlosti kloubů či svalů, bolestech páteře, hlavy a nespavosti. Funguje i jako pomoc při hubnutí a ve chvíli, kdy si přejeme zlepšit stav pokožky (i celulitidy). Je účinná i v boji s neurózami a depresemi.

  1. Na někoho působí příznivě spíše lehká pára a jiný vydrží větší teplotu vzduchu.Infrasauna

Charakteristika: V infrasauně se teplo nešíří jen vzduchem, jako je tomu u ostatních typů saun. V infrasauně jsou zabudované infrazářiče, které vysílají infračervené paprsky, které pronikají přímo do naší pokožky (do tělových tkání), až do hloubky 4 cm. Teplota vzduchu se pohybuje v horní části infrasauny okolo 55°C a v dolní je asi v rozmezí 30-50°C.

Pro koho je určena: Infrasaunu využijí i osoby, které nesnesou vysoké teploty. Též je vhodná pro ty, kteří trpí častými bolestmi zad. Na rozdíl od silnějších druhů saun je vzhledem k nižší teplotě doporučována v průběhu celého dne, a tak ji můžeme využít i pro protažení před sportovním výkonem.

Účinky: Infrasauna je velice účinná při léčbě ztuhlých kloubů a svalů, jako prevence proti nemocem (zvyšuje imunitu a vyplavuje z těla toxiny). Je velice oblíbená při léčbě různých kožních onemocnění, i při hubnutí. Zmírňuje celulitidu.

Jak se saunovat?

Domácí sauna má několik výhod - z ekonomického hlediska je méně nákladná, než návštěva sauny veřejné, je intimní a kromě toho ji můžeme navštěvovat takřka denně.Ve finské sauně bychom měli vydržet alespoň po dobu 8-15ti minut. V bio-sauně a v infrasauně se doporučuje i delší pobyt (až 20-25 min.). Samozřejmě záleží na tom, zda jsme již na saunování zvyklí nebo jdeme do sauny poprvé. Při první návštěvě bychom měli saunu opustit ihned, jakmile se již necítíme dobře (poznáme to ze značného pocení a pocitu sucha či pálení na čele a na nose).

Po první fázi celého cyklu (saunování), je nutné následné ochlazení ve studené sprše, popřípadě následně i v bazénku. Bez pořádného zchlazení organismu nemá saunování takové účinky, jaké by mělo mít. Nejvíce to poznáme na hubnutí: při polévání těla studenou vodou dochází k zrychlení metabolismu.

Vhodnost častého pobytu v sauně bychom měli konzultovat vždy s lékařem.Po zchlazení těla můžeme v teple a v klidu odpočívat. Nedoporučuje se mluvení. Měli bychom se zcela oddat relaxaci (to platí i o pobytu v sauně).

Celý saunovací cyklus bychom měli nejméně 3x opakovat. Nejvhodnější doba pro saunování je večer, před usnutím, avšak nejdříve 2 hodiny po hlavním jídle.

Vhodnost častého pobytu v sauně bychom měli konzultovat vždy s lékařem. Saunování je nevhodné pro osoby s vysokým krevním tlakem, pro ty, kteří mají otevřené rány a závažnější kožní onemocnění a nedoporučuje se u žen v prvním trimestru těhotenství.

Kontakt

www.saunahouse.cz - Prodej saun

(komerční prezentace)